zaterdag 30 oktober 2010

De kleine, grote man

Onze kleine man Flemming is geen kleine man meer. Misschien kun je hem een klein-volwassene noemen, vanwege zijn veertien jaren, maar aan zijn lengte ligt het niet langer; hij is intussen een puber van formaat.


Ja, toentertijd was hij nog onze kleine man die groot talent tentoonspreidde als de kleine Ciske de Rat in de gelijknamige musical, later in het speelgezelschap van de musical Joseph en nu is hij alweer druk in de weer met de repetities van de musical Kruimeltje. Nee, niet in de rol van Kruimeltje, hij vertolkt de rol van Spijker die samen met Buikje vriendjes is met Kruimeltje.

En zo groeit onze kleine man gestaag door, wordt hij groter en groter, niet zozeer in lengte maar vooral in talent en kwaliteit. Hij is een leuk joch, nog steeds. Ik hoop dat hij lang, heel lang, ja altijd zo mooi blijft als hij is: vanbinnen en vanbuiten. Ik weet het, schoonheid zit in je hart; bij hem zie je het mooie weerspiegelen in zijn snoetje, tekent het zijn doen en laten. Opmerkelijk groot is zijn vertrouwen in mensen. Ik hoop dat hij daarin niet te veel wordt teleurgesteld. Nee, heilig is hij niet, maar wel heel erg mooi. Wie hem kent, onderstreept mijn bevinding onverkort.
 Flemming13
Van Koning Kruimeltje 1 is hier alvast een fragmentje te zien. Open deze link, kijk en geniet met me mee: http://www.youtube.com/watch?v=JyO3P24A364

iv30oktober2010

Geen opmerkingen:

Een reactie posten