maandag 12 september 2011

Wat je ook doet, het wordt herinnering

Bij de notenboom het laatste restje koffieschuim van de latte macchiato uit het glas lepelen.
Het is niet leeftijdgebonden, dat lepelen.
Of je even wilt kijken in de camera? Ik sta niet in voor het resultaat. Al zie ik je nog zo graag.


Ja, hoe lieftallig kan het zijn, samen op de prent?
Je bent begenadigd met zo'n vrolijke foto als herinnering.


Volgens mij komt er een vliegtuig over, of is het een duif?
Maar nee, hij schouwt de ontelbare, rijpe noten aan de grote, dikke boom!

... En komt even later via een ommetje terug met deze twee appels.
De noten had ik zelf van de boom geplukt uit hun basten.
Even mijn bril schoonmaken.

Ze blijft maar knippen met dat ding...

En dan knipt ze zichzelf! Goeiehemel! Wat een getover, zeg!

En nu ga ik slapen, mijn bedje wacht.
Goedenacht vanuit Wolverlei!
Het is een mooie rit geweest, eergisteren.

2 opmerkingen:

  1. :-)

    wat een mooie uitvinding ine een camera:-)

    zijn er al noten?? da's vroeg hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja er zijn al noten, verrukkelijk! Wel vroeg, ja. Vanmiddag nog gezien in de boom en eronder. Zo leuk en mooi.

    BeantwoordenVerwijderen